GençlikCafe

GENÇLİĞİN BİLGİ VE EĞLENCE PORTALI
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 God of War III Hikayesi İnceleme

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
qLooK
Moderatör
avatar

Mesaj Sayısı : 67
Doğum tarihi : 03/05/90
Kayıt tarihi : 12/07/10
Yaş : 28

MesajKonu: God of War III Hikayesi İnceleme    Ptsi Tem. 12, 2010 12:41 pm

Tam 10 Sene Yanan İntikam Ateşi
Herşey, bir Spartalı komutan olan Kratos’un, savaş meydanında Savaş Tanrısı olan Ares’e; “Ares düşmanlarımı yok et ve tüm hayatım senin olsun’ haykırışı ile başlar God of War’da. Ares, Kratos’un ruhuna karşılık ona zaferi bahşetmiştir ancak, Kratos’un mükemmel bir savaşçı olabilmesi adına Kratos’u kandırarak, intikam ateşini alevleyecek olan en değerli şeyi de sonsuzluğa göndermiştir. Hem de bunu Kratos'un kendi elleriyle, Kratos'a yaptırmıştır… Tam 10 sene boyunca tanrılara hizmet etmeye devam eden Kratos, Ares’e karşı çok büyük bir nefret ve öfke içerisindedir. Ve artık karşı
konulamaz intikam hikayesi, asla dinmek bilmeyecek olan Kratos’un öfkesi başlamıştır... Sonu Zeus’a kadar uzanacak olan bu uzun intikam hikayesi, Kratos’un savaş tanrısı olması, Zeus’un Kratos’tan korkmaya başlaması ve 3. oyunun da başlangıcını oluşturacak olan Olympus’a kadar dayanması ile daha da alevlenecek ve korkunç boyutlara ulaşacaktır.


Sıkı dur Olympus! Savaş Tanrın Geliyor!
SCE Santa Monica Stüdyoları tarafından geliştirilen God of War III, üçlemenin son oyunu. En azından Kratos adına bir son olduğu, yapımcılar tarafından birçok kez dile getirildi. PS3’ün bir God of War’ı daha illaki göreceği kanım bir kenara dursun, biz oyunumuza bakalım. (Bununla ilgili olarak son paragrafa da bir göz atmayı ihmal etmeyin.)

İkinci oyunumuzun kaldığı yerden aynen devam eden God of War III, bize herhangi bir ön yükleme gerektirmiyor. Açılışta, yine bir Sony yapımı film olan Casino Royal
introsuna benzer nitelikte, God of war I-II'nin özetini geçen şık, sanatsal tasarım yönü kuvvetli bir intro karşılıyor bizleri. Intro'da Kratos'un son macerasına gelene kadar, serinin birinci ve ikinci oyununda yaşanan, özellikle önemli anlardan kesitler görerek, belki de zaten hiç unutmadığımız bu anıları yeniden amınsayacağız.
Menü arkaplanında yer alan video ise oldukça tanıdık. Oyun genel konsepti aynen korunmuş, bu kural oyunun menülerine, arayüzüne kadar geçerli. Kratos’un tüm öfkesiyle nefes aldığı suratı, önceki oyunlarda olduğu gibi arka planda yine bizleri karşılıyor.

Dört Dörlük Gelişme
Yapımcı açıklamalarına göre Kratos, God of War III’te serinin ikinci oyununa nazaran 4 kat daha fazla poligona sahip olarak modellenmiş. Kratos’un karakter modellemesindeki görselliği, oyunun daha başından itibaren görmekle birlikte, oyunun ilerleyen bölümlerinde onu çok daha yakından net bir biçimde görme fısatını da bir çok kez elde edeceğiz.





Bu oyunda boyu daha da uzatılmış olarak göreceğimiz Kratos, teni, dokusu, kasları, aksesuarları, vücut yapısı ve mimikleri ile kusursuza ve gerçeğe yakın bir görünüm çiziyor. Üzerindeki zırhı ve kılıçların parlaması son derece başarılı olarak kullanılmış. Zaten oyun ışıklandırma yönünden de fazlasıyla başarılı, bunu da yeri gelmişken belirtelim. Kratos’un öfkesi ve kini suratından, bakışlarından hatta ve hatta nefes alışındaki sesinden dahi içimizi cız ettirecek boyutta kendisi hissettiriyor. Bir oyun karakteri, intikam duygusunu sadece duruşuyla bir oyuncuya ancak bu denli yaşatabilirdi sanırım. Oyun dünyasındaki çok nadir örneklerden birisi olmalı bu… Sonuç olarak God of War gibi ana karakterin inanılmaz derecede önemsendiği ve önemsenmesi de zaten gereken bir oyunda, Kratos karakter modellemesiyle harika duruyor.

Dört dörtlük demiştik di mi? İkinci dördümüzü de, God of War III’ün yine yapılan açıklamarda, 4 kat daha geniş alanlarda geçmesi oluşturacak. Oyun, gerçekten yine oldukça ama oldukça büyük alanları kapsamakta. Zaman zaman bu çok geniş alanlarda, Kratos tıpkı gökyüzündeki bir yıldız gibi nokta olarak kalacak.

Devasa Ölçekleme İçerisinde Kaybolmayın

God of War III ile bizi mestedecek özelliklerden birisi de, işte tam olarak bu; oyunun sahip olduğu inanılmaz ölçekli alanlar ve kullanılan ölçek derinliği. Kratos’u kaslarına kadar tüm detayı ile en yakından görürken, Kratos’tan yüzlerce metre uzaklaşıp onu bir nokta olarak bıraktıktan sonra, devasa bir Titan olan Gaia’nın tüm vücudunu ekranınızda görebildiğinizi düşünün. Dahası bunun aynı sahne üzerinde, saniyeler içerisinde, oyunu kendi dinamikleri ile yapıldığını… Muhteşem bir göz ziyafeti.

Bu geniş ölçekli kullanım, oyundaki dinamik kamera ile aktif bir şekilde sürekli olarak destekleneliyor. Ölçeklendirme ve ölçekler arasındaki kamera geçişleri, sizi bir oyun oynadığınızı unutturacak nitelikte ayarlanmış. Bu kullanım aynı zamanda titanların, tanrıların büyüklüğü, devasalığını da oyuncuya kolayca yansıtıyor. Bunlardan herhangi birisiyle savaşırken karşımızda nasıl bir büyüklüğün olduğunun farkına, böylece acı bir gerçekle varıyoruz. Neyse ki Kratos gibi korkusuz, gözü kara ve durdurulamaz bir karaktere sahibiz…





Enfes grafikler eşliğinde daha fazla düşman, daha fazla kan, daha da fazla vahşet

Sadece Kratos üzerinde durulduğunu sanıyorsanız, yanılıyorsunuz. Kratos’un üstün modellemesinin yanında, diğer karakter modellemeleri ve çevresel unsurlarda göz okşayacak şekilde, son derece güzel ve özenli bir şekilde tasarlanmış. Düşman modellemeleri Kratos’u kıskandıracak güzellikte ve detayda. Minatour’un son vuruşunda, boynuzundan tutup yere yatırdığınızda ekranınıza gelen görüntü karşısında oyuna bir kez daha hayran olacaksınız! Yakın çekime geçen görüntüde, Minatour’un deri kaplaması, inanılmaz net bir biçimde görülen dişleri, dili ve boğa misali çıkan nefesi karşısında tanık olacağınız ‘aşırı detay’ sizi kendinizden geçirmeye yetecek. Gorgon’ların karnını deştiğimiz ve bağırsaklarını dışarı döktüğümüz bir başka sahnede de benzer detayları görebilirsiniz.





Oyunlara renk ve atmosfer derinliği katan NPC’ler (non-player character) yani ortalıkta dolaşan ve koşuşturan insanlar da bir bir elden geçirilmiş ve bir NPC için fazla fazla güzel modellemeye sahipler.

Oyundaki dolgun kan efeği daha ilk sahnede dikkatinizi hemen çekecektir. Bu gelişme, ‘God of War gibi bir oyunda, kan efeğinin üzerine düşülmeyecek te hangi oyunda düşülecek?’ düşüncesiyle ortaya çıkan bir gelişme sanırız. Olması gerektiği gibi gayet yoğun ve bulaşmaya oldukça müsait! Belli bir süre içerisinde illaki kaybolacak olsa da, düşmanların kanları yerleri ve Kratos’un, ailesinin külleri ile kaplı olan beyaz tenini kaplayacak.

Düşman sayısı ellileri bulabilecek şekilde fazlalaştırılmış. Bu artırım, dolgun kan efeğiyle birleştiğinde ortaya kan gölü diye tabir edebileceğimiz vahşetin sınırılarını zorlayabilecek bir ortam çıkıyor. Yapımcılar çok kalabalık düşman gruplarında, genellikle 'yönetilebilir' bir yaratığı da aynı grup içerisinde belli süre sonra ortaya çıkartarak, işleri kolaylaştırıyor. 3. oyun ile birlikten gelen bu yönetilebilir yaratıklar konusundaki yeniliğe, yazımızın ilerisinde değineceğiz.

Oyunu en güzel ve başarılı bulduğum noktalardan birisi de, dudak hareketleri.. Evet. Birçok güzel oyunda dahi, maalesef rezil rüsvan edilen dudak animasyonları God of War III’de inanılmaz şekilde başarılı olarak gözümüze çarpıyor. Konuşma sırasında ki senkron, dil, diş gibi net bir şekilde gözüken ince detaylar son derece doğal bir görünüm ortaya çıkartmış. God of War III’te kullanılan dinamik aydınlatma çözümü de, açıklamara göre Cell tarafından mümkün olabilmekte. Oyunda HDRL (Yüksek Dinamik Aydınlatma Teknolojisi) kullanılan kamera, insan retinasını taklit ediyor ve Kratos karanlık ya da güneşli bir alana geçtiğinde, oyuncuların, tıpkı insan gözünün farklı aydınlatmaya sahip ortamlara alışması gibi keskin bir parlaklık hissetmesini sağlıyor.

İleri ki bölümlerde karşılaşacağınız su efeği de yine gözlerinizi büyüleyecek güzellikte. Suya gireceğimiz ilk sahnede buna siz de tanıklık edeceksiniz. Su demişken, yağan yağmur ve sonrasında ıslanan heykeller, kayalar güzel bir yansıma ve parlama ortaya çıkarmakta.




Sonuç Olarak :
Anlayacağınız üzere oyun, efsanenin adına yakışır şekilde grafiksel anlamda çok başarılı ve çevresel unsurlar da bundan nasibini almakta. Ortalığı renklendirmek için mekana serpiştirilen örümcek ağıdır, faredir gibi gereksiz kıl tüy detaylara takılmadığınızda geriye kalan, modelleme, aydınlatma, anti-alliasing gibi görselliğe dair her şey muazzam güzellikte duruyor. Gerçekten de örneğin; Kratos üzerinde bir tırtıklanma, anti-aliasing eksikliği görmek neredeyse imkansız. Bu da kusursuz bir hat çizimi ortaya çıkarmakta.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
ArTuĞ
Admin
Admin
avatar

Mesaj Sayısı : 127
Doğum tarihi : 14/03/90
Kayıt tarihi : 10/07/10
Yaş : 28
Nerden : ANTEP

MesajKonu: Geri: God of War III Hikayesi İnceleme    Ptsi Tem. 12, 2010 4:17 pm

GÜZEL PAYLAŞIM

_________________
EMEĞE SAYGI





ROCK__________REPUBLİC_______________________
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://ww.fenerbufe.tr.gg
 
God of War III Hikayesi İnceleme
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» SAKURA NUN BÜYÜSÜ
» Şok Şok Şok Kedi Çetesi Çökertildi !!!!
» NERGİZ HİKAYESİ
» Yu-Gi-Oh!Hikaye

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
GençlikCafe :: Oyun Dünyası :: Tüm Oyunlar & Oyun Dağıtım-
Buraya geçin: